pondělí 9. února 2015

Recenze - Bombay Express

Po dlouhé době se konečně dostávám k psaní, tak to chce vyhmátnout nějaké příjemné téma :) Jelikož je u mě posledních 14 dnů přítel, trochu internetování zanedbávám a snažím se naplno věnovat zařizování bytu a dalším podobným kratochvílím. Jelikož je v současném bytě až přespříliš rušivých elementů, snažíme se ten čas trávit i trochu mimo. Konečně jsem se tak odhodlala navštívit restauraci Bombay Express ve Flóře. Hned zprvu mě nadchla jejich nabídka jídel, mezi kterou dominovala Masala dosa, což byla naše nejčastější snídaně v Kerale. Mám k tomuto jídlu tedy velmi osobní vztah :) i když jsem se jej ještě neodvážila ochutnat, byla jsem tu za poslední týden s přítelem hnedle dvakrát. Podrobnější info naleznete v článku.



Co mě na první pohled uchvátilo, byl rozhodně velmi stylový interiér, tradiční indické hity v tv a dvojice indických kuchařů, která na desce připravovala placky. Sice to v tomto ohledu nebyla taková podívaná jako pouliční stánky v Kerale, ale vůně indického koření mě neomylně táhla dál.

Na výběr je tu každý den vege a non-vege meníčko v ceně okolo stokoruny, což mi na pražské poměry přijde velmi sympatické. Jako příloha se tradičně podává rýže nebo placky (klasický naan je bez příplatku, za ty ochucené nebo za jiné specialitky dáte pár korun navíc). K menu si pak ještě můžete koupit nápoj za sníženou cenu (tuším, že 20,- Kč) - zde rozhodně doporučuji buď klasický mangový nebo z guavy. 

Přítelovo Dal Makhani

Po zaplacení lístku dostanete plastový pager a čekáte na signál, že je vaše jídlo připraveno k odběru. Ačkoliv se jedná o fastfood a opravdu příliš dlouho nečekáte, stihnete se tak akorát usadit a příjemně se naladit na jejich vynikající pokrmy.

Co mě při první návštěvě nadchlo ale nejvíce, byly plakátky nabádající strávníky v konzumaci jídla rukama. Samozřejmě je na místě tradiční malé umyvadlo, kde si vaše pracky můžete umýt - konečně jsem si tak své indické večeře užila ve vší parádě. Pořád mám za to, že jíst rukama je pro nás mnohem příjemnější a přirozenější, člověk si tak vychutná jídlo opravdu všemi smysly :)



Samotné pokrmy jsou pak servírovány na bílých porcelánových tácech (trochu mi tedy chybí nerezové podnosy známé např. z Góvindy, ale i tohle vypadá dobře) a doplněny o pořádně velký ubrousek, což při jídle rukama skutečně oceníte.

Chuťově mi zatím všechna jídla neuvěřitelně sedla, dočkáte se i mírné pálivosti, která se sice se "skutečnou" Indií nedá moc porovnávat, ale vše je výtečně dochucené a na fastfood je to rozhodně nadprůměr. S každou další návštěvou se navíc na letošní dovolenou těším víc a víc :) Za sebe tedy rozhodně doporučuji!

Žádné komentáře:

Okomentovat