středa 14. srpna 2013

Co bys mi doporučila za......ANIME?

     Na internetech se velmi často setkávám s prosbami o doporučení nějakých kvalitních anime titulů, a protože už mám aspoň trochu něco nakoukáno (můj profil na Akihabaře hovoří něco o 279 titulech, ale může jich být klidně víc, anime sleduji už dobrých 15+ let :)), často se do podobných debat zapojuji. Obvykle ale nedokáži jen tak z rukávu vysypat všechnu tu hromadu zajímavých titulů a pokaždé si říkám, že bych měla někam sepsat svůj top list podle žánrů a poctivě si ho updatovat. Blog je pro tohle ideálním místem a třeba to bude inspirovat i některé z mých čtenářů (ať už k podobným počinům na vlastních stránkách, nebo jen dalším doplněním v komentech). Samozřejmě jde o můj vlastní toplist a nechci se stylizovat do nějakého diktátora dobrého vkusu, takže se nedá zaručit, že vás zmíněné tituly osloví stejně jako mě. Taktéž budou některé kategorie značně zkrácené, protože v některých vodách se prostě moc neorientuji (ecchi, yaoi/yuri, harémovky, školní romance a komedie apod.) :)

TOP 10 FANTASY
- můj nejoblíbenější žánr, zde jsem měla skoro problém vybrat jen desítku titulů :)

1. Berserk
2. Seirei no Moribito
3. Claymore
4. Vision of Escaflowne
5. FMA/FMA2
6. Fate/Zero
7. Now and Then, Here and There
8. Princess Tutu
9. Juuni Kokuki
10. Mahou Shoujo Madoka Magica

TOP 10 SCI-FI, CYBERPUNK, POSTAPO,...
- další oblíbené kolonky, kde jsem ještě musela zvažovat, co tam nakonec všechno zařadím

1. Texhnolyze
2. Serial Experiments: Lain
3. Ergo Proxy
4. Shinsekai Yori
5. Cowboy Bebop
6. Bounen no Xamdou
7. Dennou Coil
8. Silent Moebius
9. Bokura No
10. RahXephon

TOP 10 HORORY, DUCHAŘINY

1. Mushishi
2. Ayakashi
3. Pet Shop of Horrors
4. Mouryou no Hako
5. Mononoke
6. Natsume Yuujinchou
7. Shingetsutan Tsukihime
8. Perfect Blue
9. Jigoku Shoujo
10. The Hakkenden

TOP 10 HISTORICKÉ, NINJÁRNY, FAITO,...

1. Rurouni Kenshin
2. Shigurui
3. Sarai-ya Goyou
4. Katanagatari
5. Chouyaku Hyakunin Isshu: Uta Koi
6. Mugen no Juunin
7. Juubee Ninpuuchou: Ryuuhougyoku Hen
8. Basilisk
9. Hunter x Hunter
10. Dragon Ball
TOP 10 KOMEDIE
- sestavení tohoto listu mi dalo opravdu zabrat, vzpomenout si na 10 slušných komedií je opravdu dost fuška :)

1. Azumanga Daioh
2. Detroit Metal City
3. Fullmetal Panic: Fumoffu
4. Samurai Champloo
5. Genshiken
6. Slayers
7. I My Me! Strawberry Eggs
8. Moyashimon
9. Ben-Tou
10. Love Hina

TOP 10 ROMANCE, JOSEI, DRAMA
- stejně jako vyhmátnout nějaká pěkná dramata/josei, která by se nenacházela už v nějakém z předchozích listů

1. Nana
2. Noir
3. Monster
4. Michiko to Hatchin
5. Paranoia Agent
6. Aoi Bungaku Series
7. Ayashi no Ceres
8. Kimi ga Nozomu Eien
9. Saiunkoku Monogatari
10. Fushigi Yuugi

TOP 10 FILMY

1. GITS + GITS2: Innocence
2. Tekkon Kinkreet
3. Sword of the Stranger
4. Howl no Ugoku Shiro
5. Ookami Kodomo no Ame to Yuki
6. Paprika
7. X - The Movie
8. Cowboy Bebop: Tengoku no Tobira
9. Jin-Roh
10. Gin`iro no Kami no Agito

TOP 5 NOVINKY
=====2011======

1. Fate/Zero
2. Mirai Nikki
3. Steins;Gate
4. Natsume Yuujinchou San
5. Persona 4

=====2012======

1. Shinsekai Yori
2. Zetsuen no Tempest
3. Psycho-Pass
4. Berserk: Ougon Jidai Hen
5. Shirokuma Café

=====2013(?)====

1. Shingeki no Kyojin
2. Gin no Saji
3.
4.
5.

List bude postupně prolinkován, popsán a doplněn :) teď už na to nejsou nervy...

3 komentáře:

  1. Moc pěkný.. sice jsem viděl jen malou část, ale je fajn zjistit, že nemáme zase TAK odlišnej vkus, jak jsem si myslel :)

    OdpovědětVymazat
  2. 2013 bych doplnila ještě Uchouten kazoku, vzhledem k tomu, že máš docela podobný vkus si troufám tvrdit, že by se ti to mohlo líbit. Je to směs magického realismu, mytologie, komedie, detektivky a trochu i romantiky.
    Ještě mě zaujal Gingitsune, ale to jsem ještě neviděla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uchoten Kazoku jsem ještě neviděla :) asi to doženu za zkouškové, u Gingitsune mám za sebou zatím jen první díl a nevypadalo to špatně. Stejně tak třeba Samurai Flamenco. Zatím jsem ale z letoška dokoukala opravdu jen SnK :)) Jinak díky za tip, zkusím to!

      Vymazat