neděle 21. února 2016

Víkendové gurmánské zážitky

Po dlouhé době jsme si konečně našli víkend jen pro sebe, kdy jsme nemuseli rodičům v Krkonoších stavět a instalovat počítače či se účastnit nějakých zloakcí zahrnujících hromady protivných lidí. Vytáhla jsem si tak ze svého dlouhého seznamu pár míst, které už bylo záhodno navštívit. Jaká to byla, se dozvíte v dnešním krátkém článku.



Nejvíc jsem si v poslední době brousila zuby na tržnici Malešice, jakožto takovou menší náhradu SAPy, kterou máme po přestěhování poměrně daleko. Z její návštěvy se pak stává obvykle celodenní zábava, na což jsem v sobotu neměla zrovna náladu. Malešice máme oproti tomu nějakých 15 minut cesty a navíc se může pyšnit autentickým čínským bistrem. Které bylo také cílem naší menší výpravy. Navíc jsem v poslední době zaslechla, že jsou zde i mnohem přijatelnější ceny a nejde o tak slavnou "turistickou" oblast.

Rozlohou se tato tržnice rozhodně SAPě rovnat nemůže, taktéž tu není taková kopa skvělých restaurací (vlastně jsme během naší cesty nalezli jenom dvě), ale za to tu skutečně seženete vše potřebné a dokonce i od značek, které jsem v konkurenční tržnici nikdy neviděla. Zvlášť musím ještě vypíchnout krámek s čerstvými rybami a kupou mořských potvor. Takový mražený mořský koktejl tu například seženete za krásných 150,- Kč za kilo. No neberte to! Sice obsahují i surimi, ale rozhodně je to velký rozdíl oproti klasickým obchoďákovým slevám.

Samotné čínské bistro je tvořené jedním švédským stolem, kde ve vrchní řadě naleznete různé druhy salátů a vespod tradiční masové pokrmy. Nechyběl tradiční bůček, krevety, opékaná ryba či krab. Pokud budete mít štěstí, můžete narazit i na slepičí pařátky :) Od obsluhy pak dostanete malý talířek, kam si naskládáte dobrot, kolik je libo a mezitím vám donesou ke stolu misku rýže. V ceně (která činí sympatických 100,- Kč) je i polévka - obvykle nějaký vývar.

Talířek plný dobrot a kousek toho škaredého ubrusu :)

Samotné prostředí bistra je tradičně ošuntělé, s děravou podlahou, rozviklanýma židličkama a nechutnými ubrusy. Prostě přesně to, co očekáváte a chcete :) Dost mi to připomnělo menší jídelny v Indii a přiznám se, že mám tenhle styl stolování velmi ráda. Kvalita jídla je totiž úžasná! Zvlášť jsem si pochutnávala na krabovi, kterého jsem měla poprvé v životě a samozřejmě na bezvadně připravených krevetách. Pak je mi skutečně jedno, kde sedím. V takovém bistru se navíc necítím nijak nepatřičně a nemusím se hlídat, jestli se mi náhodou nepoškodil perfektní mejkap nebo nemám pomačkanou košili.

Limči Hempy, vyrobené v Polsku, tohle přesně čekáte v asijské tržnici :)

Škoda, že po obědě se poněkud zvrtlo počasí a začala být opravdu nepříjemná zima, doprovázená vlezlým deštěm, což nás pochopitelně docela rychle vyhnalo domů. Prošli jsme sice ještě několik dalších krámků, abychom si nakoupili suroviny na sushi a další lahůdky, ale už to rozhodně nebyl takový super zážitek. Na zahřátí pak doma skvěle posloužil svařák s indickým kořením a polévka z nově zakoupené tom yum pasty. Rozhodně jsme ale v malešické tržnici nebyli naposled.


Dnes mi pro změnu na facebooku vyskočila zpráva o narozeninové akci Tamarind Tree - na jejich vyhlášené dim sum jsem měla zálusk už delší dobu a tohle byla super příležitost - zvlášť, když u nich byl i stánek OneSip Coffee nabízející geishu na espresso - pokud vám tato kavárna nic neříká, můžete nějaké hinty nasbírat z mého článku Barista roku. OneSip je totiž projekt ultrahipstra, jehož soutěžní číslo jsme měli možnost vidět. Pokud vás zajímají kompletní výsledky i to, odkud baristi pocházejí, zde je hezké shrnutí od Cuketky. O zákusky se tu pak postarala OneBite Cake s úžasnými cupcaky.

Dortíky a doubleshot v nejvíchipsta kelímku

Ačkoliv jsme na místě byli docela brzo, u knedlíčků byla pořádná fronta. Bohužel jsme tak neměli možnost ochutnat kachní s mangoldem, ale smažený dim sum z líček to nakonec docela vynahradil. Aby toho nebylo málo, rozhodli jsme se vyzkoušet i bůčkové nebe - určitě to byl i nějaký zvláštní druh telepatie, protože Mrož tento víkend pořád mele o bůčku a málem jsme ho dneska měli i k obědu :D Na všem jsme si rozhodně strašně pochutnali a jsme zase o něco bohatší na zážitky. A jaký jste měli víkend vy? :)


Ochutnávka dim sum

Bůčkové nebe

Žádné komentáře:

Okomentovat