čtvrtek 7. dubna 2016

Fantasy + medieval focení s Dark Vision Studio v Divoké Šárce

Jelikož se mému drahému Mroži povedlo nakazit mě zvlášť nepříjemnou odnoží rýmičky a musím volná odpoledne trávit doma, mohu vám s radostí přinést report z báječné akce, která se odehrála minulou sobotu v areálu Divoké Šárky, opět pod taktovkou skvělého týmu z Dark Vision Studio. Připravte se tedy na pořádnou nálož fotek!


Úvodní snímek od úžasné fotografky Kateřiny Bujnové

Ale hezky popořadě :) Akce byla naplánovaná už několik měsíců dopředu, což dávalo všem účastníků možnost si vše krásně připravit a nemuset tak dohánět resty v posledních dnech. Ale sáhněme si do svědomí, kolikrát jsme se zachovali až tak zodpovědně. Jediné, co jsem měla ve skutečném předstihu, byl koncept kostýmu. Postupně jsem si domýšlela poslední úpravy, než celá představa skutečně dostala nějakou ucelenou podobu. Jenže pak došlo na realizaci.. :)

Zkoušení šatů na Slovensku a následná úprava gezichtu těsně před focením :)
Sama nejsem zrovna profesionální švadlenka a vrcholem mého umění bylo doposud skládání (a úprava) vhodných oděvů povětšinou ze second handu do nějakého celku. Pro steampunk, mori apod. je to poměrně funkční řešení a hodlám v něm i nadále pokračovat. Jenže tady jsem chtěla něco víc - prostě mít ty vysněné fantasy šaty, po kterých už nějaké ty roky toužím. Trn z paty mi pak vytrhla přítelova maminka, která mi na poslední chvíli můj vysněný kostým ušila. Právě jí patří největší dík a obdiv, protože je to skutečně kus profesionálně odvedené práce. Navíc bylo celé dílo vytvořeno skutečně v rekordním čase - během velikonočního víkendu před focením :) 

První zastávka, fotil Mrož :)

Původně se mělo jednat o klasické šaty, ale nakonec má výsledný kostým dvě části - kolovou sukni a šněrovací kabátec. Bohužel jsem jej během focení nevytáhla, protože by bylo třeba poupravit doplňky, ale někdy to alespoň s přítelem určitě nafotím. A sukni si mohu alespoň půjčit pro orientálněji laděný steampunk. Každopádně se tento kostým hnedka zařadil mezi mé nejoblíbenější. 

Na mně tedy bylo už jen zvolit doplňky - jelikož se mělo jednat o alchymistku, nebylo to zas tak těžké. O ušití váčků (které posléze chceme využít ještě na jednom LARPu) se taktéž postarala přítelova maminka a na mně byl zbytek. Čelenka s parožím byla už hotová z dřívějška, jen bylo třeba některé kousky znovu přilepit za použití tavné pistole. Mrož dokonce zpočátku trval na tom, ať si ji ani neberu, ale nakonec šlo podle mě o jeden z nej prvků celého kostýmu.

Fotil: Vítek Kage Kratochvíl

Kožené náramky a čelenku jsem pak vytvářela během mimořádného pátečního sezení Numenéry (jop, pořád hraju, jen není čas psát reporty ze sezení) a pokračovala až do rána. Kožený pásek mi kdysi na míru vyráběl talentovaný Ondřej Ernest Borský a nosívám je na LH akce. Zbytek už jsou mé vlastní vychytávky :)

Celé by to vlastně probíhalo ještě relativně v klidu, kdyby v pátek večer mému drahému nepřišla zpráva od kamaráda, že potřebuje od nějaké báby vyzvednout klec na křečka. A v sobotu pak i malého hlodavce. Jelikož bylo zrovna apríla, považovali jsme to za fór. Jenže jsme byli následně utlučeni argumentem, že je to situace natolik absurdní na to, aby se jednalo o žert. Večer tedy Mrož přitáhl domů klec. 

Fotil: Michal Kára
Značně to narušilo plány na sobotní focení, jelikož jsem potřebovala být na místě okolo jedné a samozřejmě s doprovodem - tentokrát pod záminkou rodinného výletu do přírody :) Hlodavec měl být přichystán v půl desáté u Hornbachu na Čerňáku (což je samozřejmě na druhém konci Prahy), jenže chovatelka měla téměř hodinové zpoždění. No, bylo to celkem o nervy :) Samozřejmě jsem se ráno nestihla napít, ani nasnídat. Každopádně mrož nakonec naštěstí dorazil včas a pobavil naše mačkoně novým nájemníkem. 

Celá vyparáděná s Mrožem po boku jsem pak okolo poledne vyrazila směr Divoká Šárka. Obyvatelům Prahy se tak naskytla jedinečná příležitost pořídit pár snímků do divnolidí v MHD a dalších příbuzných skupin. Jeden cizinec si mě nadšeně fotil nejspíš pro svoji dcerku :) Sraz byl klasicky u Mekáče, jehož přítomnost mě na tak krásném místě neskutečně irituje, ale aspoň tvoří skutečně nepřehlédnutelný bod. Ačkoliv taková byla většina z účastníků :)

Má oblíbená momentka - divnolidi čekají na MHD :)
Na místě už bylo během našeho příchodu opravdu narváno. Na FB akci bylo sice nahlášenu účastníků třikrát tolik, ale i tak se nás sešlo požehnaně! Měla jsem tedy pocit, že je na místě víc fotografů než modelů, ale aspoň se všichni opravdu snažili. Potkala jsem tam i spousty známých tváří z předchozích akcí a užívala si krásného, slunečného poledne. Lepší den totiž opravdu vybrat nemohli a opravdu jsem byla šťastná, že jsem venku a na jednom z nejkrásnějších míst v Praze!

Předem byla vymyšlená i trasa se 4 zastávkami, kde se mělo fotit. Nakonec se sice stihly jenom 3, ale i tak je fotek opravdu požehnaně a myslím, že ke konci jsme už všichni byli náležitě uondaní a užili si toho pózování ažaž :)) Jelikož měl dopoledne Mrož obíhačky s křečkem, ani nás nenapadlo vzít si s sebou třeba něco k jídlu a pití - příště ale tuhle chybu už určitě neuděláme, nepěkně nás bolela hlava :D

Společná fotka s úžasnou Ciri od Radky Bernovské

Jinak vše probíhalo naprosto hladce, fotografové si obvykle odtáhli svou oběť na vhodné místo a následně se připojilo pět dalších a člověk netušil, kam se dívat dřív :)) V pózování a vymýšlení scének se budu muset ještě dost vylepšit, zatím jsem si vždycky tvořila jen nějaké dokumentační fotky z akcí, abych se pochlubila s kostýmem a tohle je zatím taková vyšší dívčí. Ale snad těch příležitostí bude ještě víc. Navíc tu stále trochu figuruje tréma před objektivem.

Vysmátá momentka od Mrože. Myslím, že jsem zrovna předváděla nějaký epický tanec :)
Trošičku mě zamrzelo, že se dřív nedomluvili i nějaké scénky a většina účastníků přišla jen na vlastní pěst. Tato výtka pak patří ještě jedné konkrétní osobě, která si to snad přečte! Její důvody samozřejmě chápu, ale mohla být fakt prča! :)

- Fotila: Kristýna Saparová - Kristýna Saparová
Sečteno a podtrženo se opět jednalo o parádní akci, za kterou jsem nesmírně vděčná. Můj vděk pak patří organizátorům, všem úžasným fotografům a modelům, kteří mi celý den zpříjemňovali. Doufám, že se s většinou potkám na dalším skvělém focení! Odkazy na jednotlivá alba budu pak postupně přidávat pod článek.

A na závěr jedna chill fotka od Mrože. Povšimněte si především toho ukázkového plastu v pozadí. Hanba tomu, kdo ho tam zanechal! 


Odkazy na jednotlivá alba, kde si můžete prohlédnout i další modely a modelky:



Žádné komentáře:

Okomentovat