neděle 2. září 2012

Vzhůru do Indie!

    Uf, už je to tady :) poslední den před odletem. Musím se přiznat, že jsem zpočátku vůbec nevěřila tomu, že letos někam odcestuji. Sice už léta po podobné dovolené toužím, ale nikdy se mi nepodařilo se k tomu skutečně dokopat. Přitom stačilo jen jedno malinkaté pošťouchnutí a teď tu sedím před monitorem, věci téměř sbalené a vyřizuji poslední maličkosti. Zatím na mě ani nedolehla nějaká cestovní horečka, nebo má typická nervozita před jakýmkoliv důležitějším výletem. I když do večera je ještě času dost, takže kdo ví :)





    Všechno to začalo dokonale nevinně. Loňský rok se do Indie vypravili dva z našich přátel, vrátili se celí nadšení a krátce po příjezdu nás pozvali tehdá ještě do jejich kolejního pokoje na "přednášku" o svých zážitcích z cest. Už dlouho předtím mě Indie lákala, ale po tomhle to bylo prostě jasný. Strašně moc jsem tam chtěla. Naštěstí na tom byl můj muž stejně a tak nějak jsme začali koketovat s tím, že by možná nebylo zas až tak špatné na podobnou dovolenou vyrazit. Tím finálním impulzem byla ale zpráva od našich přátel; hodlali Indii navštívit podruhé a zeptali se nás, zda bychom nejeli s nimi. Kývli jsme na to. Myslím, že od začátku jsme oba ani moc nevěřili tomu, že to dopadne. Jenže od zimy se o tom začalo mluvit stále víc a vše nasvědčovalo tomu, že se něco chystá.
Veškeré opravdické zařizovaní začalo sice o dost později, ale koncem jara už se i přibližně vědělo, kam pojedeme. Volba padla na jih, původně jsme se chtěli dostat až do Tamilnadu, jenže nakonec se to trochu zkrátilo z důvodu nedostatku času (přeci jen ty tři týdny nejsou zas až tak dlouhá doba). Srandovní bylo, že do zaplacení letenek si i naši mysleli, že si s celým tím výletem dělám srandu :)) Jenže to už byl začátek července. Já měla v domě svou pražskou dnd družinku, věnovali jsme se naší kampani a Standa mezitím zařizoval nákup letenek u Student Agency. Opravdu doufám, že tam veškeré mé údaje zadal správně a nebudu mít zítra ráno na letišti nějaké problémy :) Pak přišlo na řadu očkování (ano, začali jsme to řešit trochu později, ale stačilo to). Zvolili jsme klasické kombo žloutenek, břišního tyfu a meningitidy A+C. Nic dalšího nám jako "must have" doporučeno nebylo, tak nás snad nepřepadne vzteklej pes nebo bodavý hmyz s jinou srandou. 

Zbytek důležitých věcí se řešil typicky až na poslední chvíli. Například víza. Stáník si na poslední chvíli (začátkem srpna, po návratu z GameConu) vzpomněl, že nemá platný pas. Jeho vyhotovení samozřejmě nějaký ten čas zabere a dokonce to vypadalo, že si budeme muset víza možná vyzvedávat až poslední týden O_o no nakonec se to stihlo dřív, ale i tak to nebylo zrovna příjemný zjištění. I když ještě větší sranda byla na indický ambasádě, zvlášť, když tam člověk jde v páru. Byli jsme na už připravení z vyprávění, ale i tak mi přišlo vtipný, jak mě Ind za okýnkem ostentativně přehlížel a pak ještě napsal účtenku na jméno přítele +1 :)) Vyzvedávání pasů s vízy bylo taky výživné - měli tam být tuším někdy od 16:00, ale ještě nějakých 20 minut po otevíračce se tam vykecávali, a pak se teprv jali vyřizovat naše žádosti. 
To už tu byla druhá polovina srpna a my ještě k tomu měli naplánované stěhování z kolejí. O tom jsem ani ještě nestihla napsat, ačkoliv už si teď sedím v novém bytě. Nakonec jsme cca 3 minuty chůze od zastávky Přístaviště v poměrně velkém bytě nacházejícím se ve 3. patře s krásným výhledem do okolí. V našem pokoji jsou tedy zatím jen dvě (dost rozvrzané) postele, 2 stoly a židle nakradené z kuchyně. Veškeré zařizování si necháváme až po příjezdu z dovolené (abychom zbytečně neinvestovali nějaké prostředky, když ani není jisté, zda se vrátíme, žeáno :)). Opravdu se toho sešlo přes tyto prázdniny celkem dost.

Poslední srpnový týden jsme se už jen sžívali s novým bytem a má mamka se rozhodla pro "menší" návštěvu. Vůbec tu máme zatím celkem živo, nejdřív u nás přespávali jiní dva kámoši a pak tohle. Mamka dorazila jako obvykle na kole O_o je to prostě blázen, já si vůbec nedovedu představit, že bych se na podobnou štreku vydala, hlavně bych měla hroznej strach o své zdraví a trnula hrůzou, že mě někde něco srazí (teď se jen modlím, aby mamka v pořádku dorazila, odjížděla dneska dopoledne). Byly jsme předem domluvené na nějakým menších společných výletech a hlavně jsme si koupily lístky na Richarda III. v rámci letošních Shakespearovských slavností. No. včerejší představení v hlavní roli s Langmajerem bylo opravdu úžasné. Obě jsme byly maximálně nadšené. A z výletů po Praze, které se změnily v takové menší tůry po sekáčích jsem si odnesla i několik suvenýrů :) především pak tuniky s dlouhým rukávem, co se mi budou hodit v Indii (předtím můj šatník podobné věci vůbec neobsahoval, jsem samé tílko a hlavně hluboký výstřih :D). 

Také bylo potřeba nakoupit několik posledních drobností, co je potřeba s sebou. Především nějaké ty hygienické potřeby, léky a hlavně cestovní deník, do kterého hodlám všechny naše prožitky poctivě zapisovat, abych o tom pak mohla napsat pár hezkých článků na blog :) doufám, že to aspoň někdo ocení :) no, minimálně pro mě samotnou to pak bude krásná památka a bez toho, abych si psala např. názvy bych do týdne zapomněla, kde jsem to vlastně byla. Standa si pak na poslední chvíli vzpomněl, že potřebuje i nějaké to oblečení a dokonce vlezl i do sekáče! a nějaké si vybral (tedy, zase jsem to musela najít já, ale to jsem čekala, mám na ty hadry tak nějak oko). Hlavně, že o té dovolené víme takovou dobu :) 
Další důležitou věcí je pojištění, dlouho jsem hledala po internetech a s hrůzou zjišťovala, že to opravdu není zrovna levná sranda. Obvykle to vycházelo okolo dvou tisíc, což se nám vážně nechtělo dávat. Ještěže ale existuje něco jako karta mládeže euro 26 (která platí až do 29 let včetně), kterou člověk dostane zdarma k letenkám od Student Agency a pak si může pořídit pojištění za krásných 390,- (to, které je právě nabízeno obvykle za ty dva tácy). Za to jsem byla opravdu vděčná. Pak už jen vyměnit peníze (v "sympatické" směnárně, kterou vlastní nějakej Rusák poblíž Staromáku), vytisknout letenky, pořídit si kopie všech důležitých dokladů a může se letět :)

Teď mi tu v pokoji leží hromádka věcí, kterou se stále chystám sbalit a s potěšením sleduji, že toho chci tahat méně než na průměrný víkendový con :) Nejvíc místa bude zabírat toaleťák a balení papírových kapesníčků. Jinak člověk opravdu moc věcí nepotřebuje :) Přeci jen nejedeme nikam mimo civilizaci a vše je možné si dokoupit. Standa si ještě do mobilu nahrává mapky a aplikace sledující kešky, ačkoliv podle všeho je jich v celé Indii snad ještě méně než v Trutnově :) alespoň tedy v oblasti, do které se chystáme. Předběžný plán je zatím takovýto (je možné, že se bude operativně měnit, přeci jen je tam toho zatraceně dost a uvidíme, jak se nám povede se dostat z Bombaje vlakem do Kóllamu):


Bombaj – Kóllam; Kóllam – Allépi; (Allépi – Kóttajam) (Kóttajam – Kóčín); Allépi – Kóčín; Kóčín – Munnár a Eravikulam; Munnár – Kóčín, (Kóčín – Palakkád) (Pallakád – Kalikat); Kóčín – Kalikat; Kalikat – Vajnád; Vajnád – Kalikat; (Kalikat – Kásargód) (Kásargód – Bombaj); Kalikat – Bombaj.

Místa v závorce jsou "nepovinná" :) vše se uvidí podle toho, jak na tom budeme s časem. Ještě se tu pokusím sepsat seznam počátečních výdajů, kdyby se snad někdo rozhodl podobnou cestu podniknout (pak po návratu se aspoň uvidí, zda tohle všechno stačilo a co případně udělat jinak :))

letenka: 14 200,-
očkování (žloutenka A+B, tyfus, meningitida A+C): 4 800,- (není započítána poslední dávka žloutenky za 1600,-)
mezinárodní očkovací průkaz: 100,-
vízum: 850,-
pojištění: 390,-
kapesné: 7 500,-
léky: 200,- (ibalginy, paraleny, aspiriny, desinfekce a podobný sráče)
a pak už to byly jen výdaje na nějaké to chybějící oblečení a podobný nesmysly (paměťovky do mobilu, baterky, deníky...) :) není to zrovna levná sranda, ale myslím, že to za to bude stát :)

Ještě jsme si pak vytiskli část knihy od Lonely Planet právě o oblastech, kam se chystáme, abychom měli nějakou tu zábavu během letu a cesty vlakem. A to je asi pro dnešek vše :) Budu o sobě dávat vědět snad prostřednictvím facebooku a za měsíc vás zavalím hromadou fotek a popisem těch nejzajímavějších zážitků :)
Tak mi přejte, ať to všechno přežiju a ve zdraví se vrátím :))

4 komentáře:

  1. Tak hodně štěstí na cestách :-D A pozor na hrochy ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Užij si to! Ať přežiješ ve zdraví - a na fotky se těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se snažit :) hodlám fotit každej nesmysl :D snad mi na to těch 8GB paměti bude stačit :) přinejhoršim koupim něco na místě :)

      Vymazat