středa 11. února 2015

Přípravy na cestování - část 1. Očkování

Už jsou tomu dlouhé tři roky, co jsem naposled psala o svých přípravách a plánech na cestu do Indie. Je tedy opět nejvyšší čas si všechny ty radosti a stresy s tím spojené opět připomenout. Zvědavým čtenářům pak alespoň předám aktuální info o cenách a možná zde naleznou i pár užitečných typů. Začneme ale hezky zvolna - očkováním.




I tentokrát obstaral ten nejnepříjemnější krok celé operace můj drahý - totiž telefonickou domluvu termínu. Když jsem se já snažila dovolat, linka mého oblíbeného Centra cestovní medicíny byla obsazená. Myslela jsem si, že to fikaně obejdu napsáním emailu. Nestalo se tak :)

Nicméně můj neodolatelný šarm zafungoval a opět jsem z toho nějak vyvázla. Dneska mi bylo mimo jiné řečeno, že jsem hrozný asociál i po internetech, asi na tom něco bude. Schůzku jsme si domluvili na včerejší dopoledne a já bláhově očekávala, že bude pouze informační.

Ale ejhle! Vždy usměvavý a sympatický doktor Rutsch nám oznámil, že půjdeme pěkně oba pod jehlu. Jelikož mi žloutenky platí ještě z minula, vyfasovala jsem tyfus a meningitidu. Přítel pak kombo hepatitidy A a tyfu. Chudák z toho byl celý vyděšený, protože zjevně trpí panickou hrůzou z jehel.

První jsem šla tedy na řadu já. Sestřička se mě ještě zeptala, jakou ruku používám nejčastěji, abych tu větší hnusárnu (podle nich tyfus) dostala do druhé. Jenže jak už to tak bývá, účinky byly zcela opačné :) Příteli jsem pak poskytovala duševní podporu a po poměrně krátkém procesu jsme se ploužili domů.

Původně jsem měla jít ještě do práce, jenže to bych cestou nesměla omdlévat a smát se nad tím, jak mi tuhle brní nebo tuhne ruka. Pravačku jsem po pár hodinách nemohla zvednout. Náladu jsem měla ještě docela veselou :)

Opravdová prča přišla až večer, kdy jsme oba zjistili, že si nemáme jak pohodlně lehnout. Přítel se nevyspal skoro vůbec, já chrněla jak zabitá, ale oba jsme se probrali s pocity těžké nevolnosti. Vlastně se mi ještě doteď celkem solidně motá hlava.

Řekla jsem si, že ale nebudu srab a půjdu do práce. Sice jsem trpěla jak zvíře, ale nějako jsem to ustála, když člověk nedělá prudké pohyby a moc se nehýbe, může docela slušně existovat. Dokonce jsem zvládla i rozřazovací test pro lekce německého jazyka. Sice mi z*****ý IE nechtěl povolit vyplnit asi 4 otázky (což byl poměrně zásadní počet :/), dokopala jsem se na úroveň B2. Jsem na sebe hrdá, německy se teď ani nepředstavim :) Večer jsem si ještě připravila zítřejší prezentaci a upřímně doufám, že co nejdříve zalehnu.

A teď k tomu podstatnému, co určitě všechny zajímá nejvíc, a to je cena. Vše je sice uvedeno na oficiálních stránkách centra, ale je možné, že se budou aktuální částky lehce lišit.

Na meningitidu jsem dostala kombinovanou vakcínu Nimenrix ACYW135 za 1600,-
Vakcína na tyfus nese název Typhim Vi a stojí 800,-

Očkování jako takové vůbec nebolelo, takže není třeba se bát :) Centrum cestovní medicíny mohu opravdu vřele doporučit, pracují tam skutečně odborníci a zároveň velmi příjemní lidé.

S následky očkování je tedy občas potřeba počítat i do druhého dne, ale pro zdravého člověka by snad neměli být moc závažné. Já už jsem takový menší korporátní kripl a podle toho to asi taky vypadá :) a zánět mozkových blan je rozhodně větší zlo než tyfus. Zvlášť tohle čtyřkombo!

Žádné komentáře:

Okomentovat