středa 2. ledna 2013

Jak na Nový rok...

A je to tady, první dny v novém roce; čas, kdy se většina z nás zamýšlí, jak probíhal ten předchozí. Co se nám vydařilo a naopak. Já v tomhle nejsem výjimkou. Ačkoliv nepatřím mezi velké příznivce různých předsevzetí, teď udělám výjimku. Budu se řídit heslem: Co je psáno, je dáno :) a doufám, že mě to bude i náležitě motivovat. Nejdřív ale přeci  jen takové menší shrnutí toho, co se dělo v památném roce 2012...



Začneme trochou té statistiky :)

Nejčastěji jsem poslouchala:

SaltilloForced Vision
Subheim - Dusk
Atrium CarceriRusty Red Memory
při hraní dnd nejčastěji hrálo City of the Fallen - The Sixth Day

Přečetla jsem:

Steven Erikson - Prach snů
Joe Abercrombie - Sama Čepel - skvělá knížka, doufám, že brzy seženu zbytek
Steven Erikson - Měsíční zahrady
Anne Bishop - Dcera čisté krve - už nikdy se nenechám donutit k četbě něčeho podobného :D nezažila jsem zatím nic horšího :))
Steven Erikson - Dům mrtvých
Steven Erikson - Vzpomínky ledu

Hrála jsem:

Star Wars: the Old Republic - za sith inquisitora :)
The Elder Scrolls V - Skyrim - za postavu velmi podobnou mé Maeře :)
Kingdoms of Amalur: Reckoning - skvělé RPGčko, snad si na něj ještě nějak najdu čas
Mass Effect 3 - nebýt Witchera, byl by to nej herní zážitek :)
The Witcher 2 - Assassins of Kings - za mě rozhodně nejlepší hra předchozího roku
Path of Exile - hra, která překonala třetí díl Diabla :)
Aion - když už byl F2P :)
Diablo III - nakonec to zůstalo jen u Starter edice
The Secret World - pouze prvních pár hodin, nebylo to vyloženě špatný, ale vracet se k tomu asi zatim nebudu
MtG: Duels of the Planeswalkers 2013 - kartičky :D ne vážně, je to strašně zábavná věc
Septerra Core - po letech jsem se vrátila k jedné ze svých největších RPG lásek, samozřejmě hraju hru v němčině, musíte uznat, že namluvené je to opravdu skvěle. Bože, jak já miluju němčinu ♥
Guild Wars 2 - další skvělá onlinovka, plánuji si pořídit vlastní účet (zatím jsem ho jen sharovala s kámošem)
Baldur's Gate Enhanced Edition - netřeba cokoliv dodávat :) samozřejmě hraju opět za sorcererku ;)
XCOM Enemy Unknown - další věc, ke které bych se někdy ráda vrátila. A fakt to není jednoduchá hra!

Viděla anime:

Mahou Shoujo Madoka Magica
House of Five Leaves a doteď poslouchám geniální skladbu Amayo
Fate/Zero - bezpochyby nejlepší seriál předchozího roku
Shingetsutan Tsukihime
Tezuka Osamu no Buddha: Akai Sabaku yo! Utsukushiku - nejlepší film roku! Ale vážně, něco tak krásnýho jsem už opravdu dlouho neviděla, mám v plánu si tenhle snímek opět pustit :)
Berserk: Ougon Jidai Hen - první dva díly :) o prvenství se perou s Buddhou. Možná ještě sepíšu dojmy z druhé části, protože byla opět naprosto famózní (hlavně ero scénka s Griffithem).
Bokura No
Natsuyuki Rendezvous
Dragon Age - Dawn of the Seeker - lepší než hraný seriál, ale přeci jen si na tom mohli dát víc záležet
Sword Art Online - obrovské zklamání, ale netřeba se opakovat :)


Navštívila akce:

Zeměplošský taneční bál, kde jsem měla ofinu a vypadala neuvěřitelně stupidně (pro příště prosím mé drahé přátele, ať mi to raději včas řeknou :D)
BioCon, kde jsem nic nevyhrála a ani nebyla odměněna za kostým :)
Výstavy koček, kde jsem obdivovala překrásné bengálky, siamky a mainky :)
Komorní LARP Porota - dala jsem se na "správnou stranu", ale byla přehlasována!
SteamUp festival - mnoho očekávání a ještě více zklamání...
Mezi ploty - tradičně fajn akce, kde jsem si spálila čelo a koupila naprosto epesní náhrdelník ke kostýmům
AnimeFest - strašně povedený con, doufám, že se tam letos dostanu zas, pokud se to nebude krýt s Role Play Convention v Německu
DnD Chata - naše tradiční akce, kdy se s družinkou sbalíme a vyrazíme do Krokonoš, abychom strávili celý týden doma hraním naší kampaně a dalších oneshotů :D takového času s mými nejbližšími rozhodně nelituju :)
GameCon - miluju tuhle akci, letos tam jedu zas :)
FateCon Mini - na další jen s vybranou společností...
Skotské hry na Sychrově - kočičí lebzny a posměšky od stokilové prasnice, letos to za to stálo
Shakespearovské slavnosti - byli jsme na hře Richard III. a byl to opravdu zážitek, miluju Shakespeara ♥
Indie - rozhodně největší zážitek mého života, ještě musím dopsat "cestopis" :) o tomhle se ještě v následujících řádcích zmíním
Festival bollywoodského filmu - Srdce je šílené, supr zážitek s Klárkou a ještě jsem si připomněla ty krásné časy strávené v té úžasné zemi :)
Pořízení Pana Maxmiliána Činčila - od té doby mám život převrácený naruby
Akicon - letošní ročník se opět vyvedl a i přes pár počátečních wft momentů jsem si to parádně užila, navíc se mi konečně podařilo vyšperkovat si kostým takovým způsobem, že jsem se pro jednou sama sobě vážně líbila :)
Festival franouzského filmu - a Holy Motors! Další kultura s Klárkou :) víc takových akcí!

Největší objevy:

Dark Music - úžasný stránky, kde jsem nalezla valnou většinu svých "hudebních objevů"
Noah's Art - blog ilustrátora Noaha Bradleyho s hromadou článků nejen o umění a tvorbě :)
Сияние - a vůbec žánr cardiowave, především pak skladba Девять лун, doufám, že toho vydají víc, je to zas něco zcela odlišného od toho, co jsem předtím poslouchala :)
Integral - tento rok byl obzvlášť bohatý na novinky v oblasti IDM. Pop Realtá je jen jednou z velmi zajímavých skladeb
Kasstedy - spíše novější záležitost, ale věřím, ze mi vydrží. Empty Feeling
Durchgeblättert - fajn blog, kde naleznete videorecenze obvykle aktuálně vydávaných RPG. Už podle názvu samozřejmě v nemčině.

Když se na ten obří seznam dívám, nebylo toho letos zas až tak málo (především v prvních měsících), od léta bylo samozřejmě vše ve znamení Indie a možná jsem se ještě doteď nedokázala pořádně z tohoto zážitku probrat. Byla to rozhodně ta nejkrásnější cesta mého života a v leckterých ohledech i nejnáročnější. Vrátila jsem se ale plá energie a neskutečně obohacená. Možná kvůli tomu mi pak tak nějak v mysli zapadly ty ostatní významné okamžiky. Krom této "dovolené" jsme se letos přestěhovali a začali si konečně bydlení zařizovat po svém, tedy v rámci našich především finančních možností. K tomu velkou měrou přispěl i Činčilek (který se mi tu pomaloučku probírá z narkózy po kastraci). Se svým partnerem jsem si letos také pěkně užila, myslím, že tenhle rok mohu řadit snad k těm nejkrizovějším a bůhví, jestli máme všechno za sebou. Asi nejčastěji jsem přemýšlela nad tím, že náš vztah ukončím.
Člověk by řekl, že se vše krásně ukáže na společné dovolené, ale tam se spíš všechno docela zásadním způsobem vyhrotilo. No nakonec je teď vše při starým a já si jen lámu hlavou otázkou, zda je to dobře či nikoliv. S tím také souvisí fakt, že mě po většinu roku pronásledovala ne zrovna dobrá nálada. Snažila jsem se to (většinou úspěšně) maskovat a hledala způsoby, jak se zabavit. Psaní blogu se ukázalo jako dobrým řešením. Minimálně to člověku pomůže si utřídit myšlenky, vypíše se z toho (a vůbec to nemusí nakonec zveřejnit :)) a věc je z poloviny uzavřená. Doma jsem taky neměla vždy zrovna ideální prostředí k čemukoliv, atmosféra tu byla kolikrát pěkně hustá a místo zaslouženého odpočinku mě tu čekalo jen řešení dalších problémů. Sílu mi dodávala setkání s bývalými spolužačkami a zároveň nejlepšími kamarádkami a samozřejmě i celá řada dalších přátel. I když letos jsem se nějak výrazně nesocializovala, párkrát jsem se přeci jen donutila jít mezi lidi a vždycky to dopadlo víceméně dobře.

Místo toho, abych si tedy povídala se skutečnýma lidma, jsem se začala zajímat víc o blogy. Teď už jich sleduji několik desítek, týkají se různých oblastí, módy a líčení nevyjímaje (což je taky další ze změn, tak nějak jsem vyhodnotila, že mi občas trocha těch šminek neuškodí a asi si i sestavím nějaký ten seznam must have výrobků, bylo mi totiž mnohokrát naznačeno, že na můj zmalovanej ksicht se dá už konečně koukat :)). Komunity vznikající okolo těchto plátků jsou opravdu zajímavé, ale stále zůstávám jen tím pozorovatelem, jako ve většině věcí. Valná většina lidí mě na těch internetech totiž nehorázně sere. Zvlášť ti, pohybující se na všelijakých diskuzních serverech, člověk by až nevěřil, kolik zloby a zášti jsou ze sebe schopni vypustit. Mě tohle upřímně děsí, pomalu se začínám bát toho, že tací žijí i v mé blízkosti, což by mě asi zlikvidovalo docela. Člověk by sice mohl namítnout, že jde přeci jen o net a je to "normální", ale právě v tomto přístupu vidím jednu velkou zradu. Není to tak, že bych se sesypala z nějakého negativního komentáře, to vůbec (naopak jsem schopná tohle velmi dobře ignorovat), jen mě udivuje, čeho všeho jsou schopni. A pak nemám trpět sociofobií :) bohužel mi ji někdy způsobí i moji nejbližší, jež mě každou chvíli obviňují z celé řady ne zrovna příjemných věcí. A když mlčím a nekomunikuju, automaticky to neznamená, že jsem naštvaná, jen chci mít třeba svůj klid.
S tím, jak jsem ze stavu naší společnosti unavená, byl výlet do Indie opravdovým vysvobozením, doufám, že jsem se tam nedostala naposled. A i to, že bych pár měsíců chtěla strávit třeba v Mongolsku, myslím vážně. Celkově je asi cestování tím nejlepším a nejhodnotnějším způsobem, jak se zbavit svých finančních přebytků (nebo si naopak zadělat na dluh :)) a tohle si každou chvíli připomínám, když najednou začnu toužit po celé řadě dalších hmotných statků. Tedy knih se to samozřejmě netýká, i když letos jsem jich přečetla až žalostně málo. Snad to letos bude lepší. Naopak těch her, uf - zde mě ten seznam skutečně děsí :) asociální pařan, tuhle nálepku ze sebe asi jen tak nesundám.

Celkově to byl dost bohatý rok, na celou řadu dobrých i vyloženě špatných zážitků. Od všeho se mi dostalo trochu, zkusila jsem celou řadu nových věcí, připomněla si některé staré a víceméně můj život zůstává ve stejných kolejích. Je s tím, že je na nich už nějak lépe usazen. myslím, že se mi povedlo letos vyjasnit celou řadu dalších závažných problémů a mám i nadále z čeho čerpat. Naplno jsem se ponořila do psaní a i když byly některé části roku slabší, vydržela jsem :) S kvalitou sice nejsem stále spokojená, ale věřím, že se to jednoho krásného večera změní. Dělám vše pro to, abych se zlepšila. Snad se to vyplatí, stalo se to už něčím víc než jen obyčejným koníčkem a snad v tom budu mít i nadále podporu (protože i to je někdy potřeba).
Teď už tedy něco k tomu, co bych ráda zvládla během tohoto roku, říkejme tomu předsevzetí:


  • Pokračovat v psaní - krom sepisování zážitků z hraní bych ráda přidala více recenzí a reportů z akcí (nepsala jsem ani zdaleka o všem, což je možná teď tak trochu škoda)
  • Ušít si cosplay - věc, kterou plánuju léta. Steampunkový kostým jsem dotáhla k dokonalosti, takže je čas se poohlédnout i trochu jinde. Buď na fantasy, nebo na anime. Už v hlavě nosím námět na jeden crossplay, tak uvidíme :)
  • Naučit se o sebe více starat - relaxaci jsem zvládla na výbornou, teď už jen něco s tim zevnějškem, ať neděsím lidi. S tím souvisí i péče o zdraví a vlastní blaho (a samozřejmě blaho ostatních)
  • Věnovat se svým blízkým - v tomto musím být opravdu aktivnější a když to nepůjde jinak, tak se některým prostě vnutím :)
  • Hodně číst - krom malazu musím dokončit několik dalších sérií, potřebuji si stále rozšiřovat svoji slovní zásobu a naučit se, jak správně pracovat se textem.
  • Našetřit na další cestu do Indie - tento rok to asi nevyjde, ale další už by mohlo. Musím se tam vrátit!
A to by pro začátek mohlo stačit. Pravda, našlo by se ještě pár drobnějších cílů, ale tohle je v současné době asi opravdu tím nejdůležitějším. Věřím, že mi to nadšení ještě nějaký čas vydrží a konec roku přijde mnohem rychleji, než by mi bylo milé. Jsem zvědavá, co sem budu psát potom. Pro dnešek je to už skutečně vše :)

Těm mým několika věrným čtenářům (a vlastně i těm nahodilým) přeji hodně štěstí a úspěchů do tohoto roku a doufám, že si vaši přízeň udržím i nadále :) 


Žádné komentáře:

Okomentovat