neděle 6. října 2013

30 Day D&D Challenge: Day 25 - Favorite magic item

    Včerejší narozeninový den jsem strávila krásným nicneděláním přesně podle mých představ (tedy samozřejmě to tvrdím navenek, páč jinak je jasný, že se mnou nikdo narozky slavit nechce :D) a ještě jsem měla na Náplavce skvělou dýňovo-zázvorovou polévku. No, Anneke van Giersbergen nám nedávno vydala nové album - na mě je asi podle té první ukázky až moc pozitivní, ale možná si ho nakonec hodim aspoň do mp3jky na cesty autobusem. A nic dalšího zajímavého jsem dneska zatím nezjistila :)


Day 25 - Favorite magic item


    Měla jsem skoro nutkání okamžitě odpovědět - jakýkoliv! Všichni vypravěči, se kterýma jsem za svůj život měla možnost hrát (a vlastně ještě hraji) jsou v tomto ohledu strašné držgrešle. Hlavně, aby postavy neměly nějaké cool předměty, nebo se nedejbože měli aspoň chvilku dobře :) a když se u nám povede nějakou tu magickou věc získat, je opravdu dobré zpozornět, neboť je tu vysoká pravděpodobnost toho, že je prokletá! Případně se nám nikdy nepovede zjistit, k čemu vlastně byla. Jakmile se totiž člověk dostane blíže k rozhřešení této záhady, je mu daná věc obvykle nějakým opravdu vypečeným způsobem zabavena :) Přitom magická udělátka nemusí sloužit čistě jen na boj nebo zvedání statů, což by podle některých mohlo opravdu některé hráče nepatřičně zvýhodnit, vzpomeňme opět na Planescape nebo na známé knihy.

Například v sérii Zástupci Noci, kde jsem se nedávno prokousala už druhým dílem (a včera o tom i pár slov napsala) se vyskytuje magický prsten poskytující jeho nositeli ochranu před bytostmi Noci, ale zároveň způsobuje, že kdokoliv jej nosí delší dobu u sebe, postupně na něj zapomene. A podobných vedlejších efektů se dá vymyslet celá řada a spousta z nich může být příběhově velmi zajímavá - a z kouzelný fusekle vám hnedle nemusí uhnít noha. To největší kouzlo bývá zpravidla ukryto v těch nejmenších detailech. Ačkoliv taková mušlička obsahující píseň tannoského poutníka duší...   

Nějako mi to nedá a opět si dovolím z knihy jednu opravdu silnou pasáž citovat (s tématem to příliš nesouvisí, ale co už...recenze na druhé dočtení šestého dílu je daleko a tohle se mi v poslední době několikrát objevilo před očima).
"There is something profoundly cynical, my friends, in the notion of paradise after death. The lure is evasion. The promise is excusative. One need not accept responsibility for the world as it is, and by extension, one need do nothing about it. To strive for change, for true goodness in this mortal world, one must acknowledge and accept, within one’s own soul, that this mortal reality has purpose in itself, that its greatest value is not for us, but for our children and their children. To view life as but a quick passage along a foul, tortured path – made foul and tortured by our own indifference – is to excuse all manner of misery and depravity, and to exact cruel punishment upon the innocent lives to come. I defy this notion of paradise beyond the gates of bone. If the soul truly survives the passage, then it behooves us – each of us, my friends – to nurture a faith in similitude: what awaits us is a reflection of what we leave behind, and in the squandering of our mortal existence, we surrender the opportunity to learn the ways of goodness, the practice of sympathy, empathy, compassion and healing – all passed by in our rush to arrive at a place of glory and beauty, a place we did not earn, and most certainly do not deserve."― Tanno Spiritwalker Kimloc
A pak tu knižní sérii tak nemilujte. Abych se ale vrátila zpět k tématu a došla k nějakému závěru. Ze všech možných magických vychytávek, se kterými je možné se ve světě D&D potkat jedna opravdu velmi vyniká. Všichni munchkini zpozorněte - áno, jedná se o slavný Bag of Holding! Věc, která dokonce i ve skutečném světě existuje. Páni tvorstva tak možná nazvou i ženské kabelky, ale kdo byl na noční vycházce na letošním lichnickém srazu, ví o této věci své. Já bych ale samozřejmě tento vzácný předmět nevyužívala k uskladňování kupy zbraní a nakradeného lootu, kdepak, tahle srandička může mít mnohem lepší využití. Behold!


2 komentáře:

  1. Nó, už keď si vezmeš andor, tak docela často je to hranie spíše "výzva" pre družinku, takže akékoľvek zvýhodnenie, kor ak nieje vydobyté krvou, potom a slzami je proste neprijateľné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ále, proč by třeba Švihla nemohla mít nějakou spešl deku a vak, do kterého by se vešly všechny její ochranné amulety? :D

      Vymazat