čtvrtek 13. února 2014

D&D 40th Anniversary Blog Hop Challenge - Day 12 & 13

    Tak nějak podvědomě jsem už prve tušila, že budu opět tulenit (cha, krásný výraz od mého chlapce) a nebude se mi chtít po náročném dni stráveném pobíháním po městě (všichni ti lidé a stuff) cokoliv sepisovat, proto jsem se omluvila už předem :D Navíc se včera opět hrál Pathfinder s tím, že já si svou část měla odehrát ještě dřív, protože jsem byla trochu posadu za zbytkem družinky. Překvapivě jsem to i přežila a už opět "fungujeme" jako skupina. Jenomže se končilo po půlnoci, spolubydla spal a tak už nemělo smysl tu něco datlovat. Dneska mi ještě k tomu přijede můj milý, tak jsem zvědavá, jak dlouhý souhrn budu nucena po jeho odjezdu psát. Teď už ale k otázkám...

Day 12: First store where you bought your game supplies. Is it still there?


    K odpovědi na tuto otázku jsem se omylem dostala už včera. První kostičky pro hraní pravděpodobně pocházely z hračkárny, kde už touto dobou stojí velmi dobře zaběhlá pizzerie. Za povšimnutí stojí především místní číšníci, pokud jste krásná slečna, donesou vám lízátko, nebo drink zdarma. Mně se pochopitelně ani jedna z těchto událostí nepřihodila :D Jen jsem si od jednoho z nich vysloužila nechápavé pohledy za to, že jsem svým kámoškám (všechny notně podnapilé) vysvětlovala, v čem spočívala má zkouška z grafiky. Ty potvory se mi za to smějou dodnes. 
Zbytek vybavení jsem si pak obstarávala na tematických conech, případně přes internety. Dříve u nás třeba takové kostičky z Q-Workshopu vůbec nebyly k mání a dokonce o nich málokdo věděl. Teď už je má doma každý mudla :) Příručky si pak člověk může stáhnout z internetu a papíry pro vytvoření deníků se vytrhají ze sešitů do školy. Pak už člověk krom zásoby pochutin nepotřebuje k hraní nic dalšího. Pravda, někdy ještě docela pevné nervy :)


Day 13: First miniature(s) you used for D&D.


Ve skupinkách, kterými jsem prošla, nebylo nikde ve zvyku používat miniatury. Hraní na předložené mapě, spíše připomínající strategii, mi nikdy k srdci zvlášť nepřirostlo. S figurkami mám spojený spíše Wargaming. O tom, jak jsem s jednou takovou hrou na letošním GameConu zápasila, jsem se už určitě někde zmiňovala. Myslím, že z toho mám stále ještě trauma a raději tedy zůstanu u barvení figurek, které mi jde přeci jen z toho všeho nejlépe (což ovšem zrovna v tomhle případě nic nevypovídá o skutečných kvalitách tohoto mého skillu). 
Možná ještě kdysi dávno jsme si jako pomůcku k hraní brali všelijaké akční figurky a klasické plastové vojáčky, ale ač mám modely pro D&D veskrze ráda, žádné bohužel nevlastním. Podělím se s vámi aspoň o nekvalitní fotografii mnou nabarvených figurek, co jsem si dotáhla z posledních dvou ročníků GC. Doufám, že se z toho stane další příjemná tradice.

Cha! Tady jsou, není to mistrovské dílo, ale jsem na ně pyšná :D

A nějaká ta zábava na závěr:

Nejdřív bych tu měla video od mého drahého chlapce* o tom, jak se lidé baví v Rusku. Na tohle téma existuje samozřejmě již celá řada fórů a řekla bych, že spousta z nich není daleko od pravdy. Však ono si stačí třeba i něco načíst o jejich LARPech :)

Do mé oblíbené onlinovky GWII se chystá další přídavek, podle všeho přijdeme o náš milovaný Lion's Arch :-O Jsem na to docela zvědavá, možná mě to i donutí si tu hru zase po dlouhé době spustit.

Pro příznivce dogeho je tu pak krásný článek s titulkem A Linguist Explains the Grammar of Doge. Wow. Nemůžu si pomoct, ale tenhle fenomén mě baví čím dál tím víc :D

Moje menší tahanice se zlým Pathfinderem nakonec zčásti vyřešil můj spoluhráč Mich, který byl té dobroty a poslal mi odkaz na kompletní příručku pro Androida. Přiznám se, že mě předtím ani nenapadlo tam něco podobného hledat. Škoda, že ten Character Sheet už nefunguje tak dobře a stále se tedy musím spoléhat na HeroLab. Krom toho jsem od něj ještě získala tip na skvělou Manga čtečku - opravdu ideální do autobusu. Nečekala bych, že na mém displeji budou komiksy tak dobře čitelné :D

Nakonec tu máme článek o sexismu ve fantasy. Ačkoliv je staršího data, na blog jsem narazila teprve nedávno, takže si zpětně pročítám některá témata. Tohle zrovna patří do okruhu těch, které mě zajímají. Především bych pak vyzdvihla část o vykreslovaní ženských hrdinek ve fantasy hrách. Ať už popisné, nebo vizuální. Je to jedna z věcí, která mě nanejvýš štve. Člověk skoro nemůže najít obrázky starších, nebo nedejbože průměrných až ošklivých žen. Teď jsem jeden hledala pro svoji nuznou zlodějku, co vyrostla na ulici a byl to opravdu porod.

Uf, mám to za sebou :) konečně se zase mohu vrátit k poslechu záznamu živého vystoupení Ulver v Paláci Akropolis. Byl to prostě neskutečný zážitek a stále se nemohu zbavit jeho dozvuků. Takže Tomorrow never knows! A ano, tipujete správně, zpívá tam jeden moc pěkný úsek z Bible.


* Pořád netuším, jak psát o svém partnerovi, když je o několik let mladší :D Mé oblíbené "muž, chlap" prostě použít nemohu. Snad mi za to dneska neurve hlavu :))

2 komentáře:

  1. Figurky máš moc krásné :) Já mám doma akorát hromadu cínových na Dračí doupě, vždycky jsem dávala přednost obyčejné stříbrné barvě před malovanými, ale ty tvé barvené jsou opravdu nádherné~

    A tedy, to video s chlapci v Rusku mi rozbušilo srdce i mě, sedící doma na gauči O.o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji moc :) někdy je budu muset nějak lépe zvěčnit, byla s nima hrozná piplačka. U toho válečníka jsem proseděla dobré 4 hodiny. Ty cínové jsem vždycky chtěla, ale nějak jsem jejich nákup stále odkládala a odkládala...takže nejsou :)

      Moje řeč! Když k tomu připočtu ještě můj strach z výšek, skoro jsem u toho nedýchala :))

      Vymazat