čtvrtek 12. září 2013

30 Day D&D Challenge: Day 1 - How you got started

    Nejsem zrovna velkým příznivcem podobných řetězáků, ale jelikož můj blog teď zeje prázdnotou (a bohužel to není tím, že bych neměla o čem psát, ale spíš se mi zoufale nechce), rozhodla jsem se to tu malinko oživit. Navíc je tohle ještě docela tématický a aspoň si sama pro sebe shrnu, co mě na RPGčkách nejvíc baví.



Day 1 - How you got started


Všechno to začalo kdysi dávno v malebné vesničce jménem Svoboda nad Úpou jednoho víkendového odpoledne. Okolo našeho domu pobíhal nějaký malý klučina s klackem a pořád po mně zvědavě pokukoval. Mohlo mi být snad něco okolo 5-6 let, kdy jsem se s ním dala do řeči a rázem se z něj stal můj nejlepčejší kámoš. A měl dva starší bratry. Tuším, že to byl právě jeden z nich, kdo mu tehdy řekl o nějakém Dračím doupěti. Pravidla jsme jako děcka neměly a sotva bychom je uměly číst, takže jsme si to všechno vymýšleli po svém. Ještě teď si vzpomínám, jak jsem vždycky na školních procházkách v druhé třídě nutila hrát jednu spolužačku své "Souboje v kanálech" - volně inspirované Želvami ninja a dalšími dětskými seriály. S Honzíkem to bylo podobné; vymýšleli jsme názvy jako "Liščí doupě, Medvědí doupě, Tajemný hvozd..." a hrávali obvykle hrdiny z oblíbených seriálů a her. To jsme byli ještě opravdu malí špunti. Pár let na to se k nám konečně dostala první pravidla Dračího doupěte a vše mohlo nanovo začít. Znali jsme je snad úplně nazpaměť a ještě přibrali do družinky jednoho hráče. Paralelně jsem k tomu s Honzou hrávala Pokémoni a podobné srandičky.
Další zlom přišel s druhým stupněm základky, kdy jsem odebírala takové chytré časopisy jako Level a Score, v některých z nich se totiž občas objevovaly články právě o Dungeons & Dragons a dalších systémech. Jakmile jsem se pak měla možnost ještě dostat k internetům (což tedy bylo zas o něco později), hltala jsem jeden článek za druhým a snažila se dozvědět co nejvíc. Myslím, že jsem tím tehdá Honzíka dost otravovala; vždycky jsem přišla s nějakou zajímavou teorií a snažila se prosazovat nové koncepty hraní. I tak ale na tato léta vzpomínám strašně ráda. S odstupem času mohu i s klidem tvrdit, že to, co jsme odehrávali, nebylo vůbec hloupé. Nikdy jsme nehráli typické dungeony a často šlo ve velké míře o samotný roleplay. Vlastně ani nechápu, jak jsme k tomu vůbec přišli :) Rozhodně mohu ale říct, že další změna přišla ve chvíli, kdy jsme si oba zahráli Planescape: Torment - během prázdnin jsem tuhle herní legendu znovu důkladně prošla a doufám, že se k ní ve svých postech ještě vrátím, vlila nám novou energii do žil a já díky ní tomuto světu propadla docela a stále z něj odmítám vystoupit :) 

A jak jste začínali vy? 

Celkové znění 30 Day Challenge :)


3 komentáře:

  1. doufam, ze ve svem snazeni vytrvas a uz ted se tesim az se dostanes k otazce cislo 29 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám :D bude to dobrý trénink :) sem si mohla ale myslet, že budou všichni škodolibě čekat právě na tohle! Ty by ses měl spíš těšit na otázku č.10 :D

      Vymazat