pondělí 23. září 2013

30 Day D&D Challenge: Day 12 - Favorite Dungeon Type/Location

    Člověk by si řekl, že najít si během dne těch 20 minut na sepsání těch pár řádků nebude žádný problém, ale to by mě nesměli nutit tvrdnout bez jídla do 18:50 ve škole a pak mi ještě rušit odpočinek po příchodě domů. O neočekávaném výpadku internetu ani nemluvě. No, dneska to bude opravdu rychlovka, abych vše stihla včas :)

Day 12 - Favorite Dungeon Type/Location


    Naštěstí patří dnešní téma ještě k těm snadnějším. Není třeba tu vymýšlet nějaké složité úvahy. Krom příběhu jako takového a sociálních interakcí si během hraní užívám i další z jeho podstatných složek - exploring. Nejlépe opravdu v případě, že si vypravěč dá práci s tím, že si vymyslí nějakou opravdu zajímavou (a nejednoznačnou) historii, kterou mám posléze možnost zkoumat. Některé typy lokací k něčemu podobnému přímo svádějí. Třeba oblíbené ruiny prastarých chrámů skrývající pradávná tajemství, nebo ještě lépe postavená na základech mnohem starších staveb. Krom rozličných artefaktů tam může člověk narazit třeba na stopy po ztracených civilizacích, jež se mohly i významně podílet na kulturním rozvoji daného kraje, ale pak prostě zmizely. To je jen tak mimochodem i jeden z mých nejoblíbenějších motivů; strašně snadno do něj může člověk zapracovat nějakou přidanou hodnotu, morální poučení atp. - s tím mají příběhy hned lidštější rozměr. 


Vlastně to ani nemusí být nějaký chrám, klidně se může jednat i o obyčejné město, nebo jakýkoliv kus půdy, který má nějakou zajímavou minulost. Osamocený strom, kus kamene či stará studna - prostě cokoliv, co si dokážete představit. Jistě, takováto odpověď může někomu přijít dost vágní, ale těžko bych dokázala být v tomto ohledu nějak konkrétnější a uvést, že hrozně moc zbožňuji jeskyně po okraj naplněné skřety, kde se mohu vyřádit jejich masakrováním. Tak to u mě nefunguje, ačkoliv uznávám, že můj herní život by jistě byl o to snadnější :)


A protože mi zbylo ještě trochu času a prostor tu mám neomezený, využiji toto téma k vyjasnění ještě jedné skutečnosti. Včera jsem byla docela ošklivě nařčena z toho, že ve svých postech ošklivě kritizuji skupinku, se kterou hraji. Opravdu mě podobné tvrzení docela šokovalo a nemile překvapilo, protože jsem si ničeho takového nebyla vědoma a samozřejmě jsem se o nic takového ani nesnažila. Pro jistotu jsem se zeptala na názor několika dalších nezávislých pozorovatelů a naštěstí mi mé domněnky potvrdily. Průšvih je zřejmě v tom, že jsem zde uvedla fakt, že sháním družinku, se kterou bych si byla schopná zahrát určitý druh dobrodružství. A možná ještě to, že jsem nebyla schopná tu nějak rozumně vést svoje malazy (což jsem ostatně z větší části hodila na sebe) - to, že každý přistupuje k hraní různým způsobem mi přijde jako neoddiskutovatelný fakt. I to, že ne všichni musí být naladění na stejnou vlnu a proto je potíž k ním dostat právě to, co jsem chtěla. Ovšem považovat tohle za kritiku? 
Ono i kdyby; blog mám právě od toho, abych zde mohla veřejně prezentovat nějaký svůj názor, který se samozřejmě nemusí líbit každému - od toho je tu také možnost diskuze a pokud se kdokoliv bude cítit mými slovy nějak dotčen, má možnost se k tomuto vyjádřit. Ostatně mám ve zvyku často poukazovat třeba na nedostatky, které vidím na přednášejících apod. Pokud narazím na něco podobného v našem hraní, také to zmíním. Krom toho tuto činnost stále považuji za přínosnou - jak pro sebe, tak pro všechny další zúčastněné. Tedy za předpokladu, že stále platí to krásné tvrzení o ochotě naslouchat zpětné vazbě.

4 komentáře:

  1. Takže v základu... Nevím, proč ti to přišlo jako ošklivé nařčení, ale my se na to prostě jen s úsměvem zeptali, protože nás to zajímalo. Žádné hořící pochodně, nebo výhrůžky. Navíc si myslím, že je lepší tyhle věci řešit osobně a je to dle mě více fér i vůči autorovi, který se pak může lépe doptat na to, co nás k tomu vedlo a případně na toto téma rozvést diskuzi, protože je možné, že se strany zrovna ne ve všem úplně pochopily.
    Na druhou stranu se žádná diskuze na toto téma nekonala, protože nám byla podána jednoduchá odpověď "Ne" a neměli jsme tedy důvod a ani se nesnažili v tom dále babrat, když ty sama jsi nechtěla. Stejně tak jsi se ty na nic neptala nás. Tím jsem tuhle věc brala za uzavřenou.
    Jestli to chceš v klidu probrat, tak v tom nevidím problém, ale nehodlám to dělat tady pod článkem, ale třeba v kuchyni :)

    Gabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, předně bych byla opatrná s tvrzením "s úsměvem zeptali" - probíhat to tímto způsobem, skutečně bych neměla důvod se k tomuto tématu nějak vyjadřovat. Navíc jsi to byla ty sama, kdo za mnou přišel a snažil se prezentovat názor více lidí. Pochopitelně mě to zaskočilo, protože jak už jsem zmínila, žádná kritika v článcích není. Probíhat to v tak přátelském duchu, jak naznačuješ, je situace naprosto odlišná. Přesto byla odpověď "ne" adekvátní a zcela na místě - byla odpovědí na otázku, zda si nemyslím, že se vás tu snažím kritizovat. A ne, takový pocit opravdu nemám. Nesnaž se to prosím ještě dále nějak převracet a hledat v tom skryté zlé úmysly. Prostě tam nejsou. Já sama celou věc považuji za uzavřenou a myslím, že to, co jsem dneska napsala sem, je dostatečným vysvětlením toho, jak byly mé články myšleny.

      Vymazat
    2. Asi za tím hledáš zbytečné drama, protože ten dotaz padl naprosto v klidu a nevím o tom, že bysme pak během zbytku dne (kdy se ostatně společně hrálo, popíjelo a kouřila vodnice) dělali nějakou dusnou atmosféru. Stejně tak jsem to brala tehdy za uzavřené...
      A ne, nebyla jsem to já sama, probírali jsme to s Michem, který tam ostatně stál taky a jeho názor na tohle byl stejný. Zbytek družinky tohle nejspíš nečte, takže jejich názor v tomhle případě neznám.
      Ale ok, jestli k tomu není potřeba nic dodávat, tak to také já beru za konec diskuze a budu i nadále počítat s tím, že pokud bude nějaká zpětná vazba z her a případně nějaká konstruktivní kritika, tak se bude prvně probírat osobně v rámci naší družinky.

      Vymazat
    3. Uf, čti prosím pořádně. Drama z toho teď děláš akorát ty. Mně ta situace přišla nanejvýš nepříjemná a Mich se toho neúčastnil (nehledě na to, že mně tento tvůj názor nepotvrdil). Navíc sama moc dobře víš, že jakmile je nějaký problém, vždy to řeším v rámci družinky a netahám to ven. Jenže tady je situace jiná. Mohl se najít i někdo další, kdo v těch slovech mohl nalézt nějakou kritiku a ne se všemi čtenáři jsem osobně v kontaktu - tudíž bylo písemné vyjádření zcela na místě.
      Obecně se vším, co tu píši, jste všichni dost dobře seznámeni, takže nevidím důvod, proč to více rozebírat, když už k těmto diskuzím na "domácí půdě" mnohokrát došlo :) Tak mi tu prosím nepiš další falešná osočení.

      Vymazat