sobota 14. září 2013

30 Day D&D Challenge: Day 3 - Favorite Playable Class

    Na první víkendový den se nám tu sešlo další velmi zajímavé téma týkající se výběru povolání. Pokusím se v něm rozepsat trochu víc než v předchozím :) Výběr "classy" je totiž opravdu zásadní, alespoň tedy z mého pohledu a obvykle je to hnedle první věc, o které přemýšlím. Tedy ve chvíli, kdy se mi v hlavě vytvoří nějaký ten koncept a já jsem pak nucená jej naroubovat do pravidel a tabulek (s čímž je někdy dost potíž, protože mám občas ve zvyku vymýšlet poměrně obskurní věci) - za ta léta jsem už ale přišla na způsob, jak tohle obejít :)



Day 3 - Favorite Playable Class


Vždycky jsem milovala kouzelníky, mágy, vyvolávače, zaklínače, léčitele...všechny, co dokázali ovládat síly s jejichž pomocí si ohýbali realitu podle své vůle. Zbožňuji magii ve všech jejích podobách, ať už jde o sílu čiré destrukce či tvoření, schopnosti ovládat mysl zvířat či lidí, očarovávat předměty, věštit za pomocí run, zotročení sil přírody i jejích duchů, vyvolávání bytostí z jiných sfér, obratného skrývání svých dovedností za účelem mistrné manipulace. Těch možností jsou opravdu desítky a nikdy mě snad neunaví vymýšlet nové kombinace a příběhy, jak postava k těmto schopnostem přišla a jaké to mělo dopady na její okolí.


Ústředním motivem takových příběhů je obvykle otázka moci a zodpovědnosti, která s ní přichází. Má první postava (za kterou jsem vlastně hrála několik let) byla půlelfí kouzelnice Arien, která byla obvykle zasazena do prostředí, kde nebyla magie zrovna moc kladně přijímána. Vždy jsem měla raději světy, kde jsou podobně nadaní spíše okrajovou záležitostí a vyvolávání fireballů rozhodně není na denním pořádku. Tomu si pak samozřejmě uzpůsobuji právě druh sil, jakými bude postava disponovat. Samozřejmě jsem si vyzkoušela i hru za "OP" postavy, které dokonce dosáhli i nesmrtelnosti - ovšem za obrovskou cenu. Zachování rovnováhy je podle mě v tomto případě tím opravdu nejtvrdším oříškem a mnozí si podle mého neuvědomují reálné dopady výskytu takových bytostí. Stejně tak je práce s nastavením určitých mezí pro mágy ne zrovna snadnou záležitostí. Například takové povolení manipulace s časem, předivy reality či víceméně neomezeného cestování po světě pomocí bran zničit jedny z těch nejzajímavějších částí příběhu.


Nejsou to ale jen magicky nadané postavy, které mě dokážou oslovit. Poslední dobou jsem si oblíbila i assassiny. Tiché zabijáky s výtečnými předpoklady pro kariéru špiona, exekutora, nebo jiné podobně zábavné pozice. A když se k tomu připočte ještě nějaké to magické nadání po vzoru Eriksonových spárů, je o zábavu postaráno. Hlavně v mmorpg obvykle sahám po tomto povolání - obvykle disponují schopností stealth, která je někdy opravdu k nezaplacení (třeba u takového sithského inkvizitora v SWTOR). A celkově mi vyhovuje jejich styl boje. Současně je hraji jak v Guild Wars II, tak v Neverwinter online. Co se klasických RPG týče, tam budou mít po vzoru Planescape: Torment přednost vždy mágové - vysoká inteligence se vždycky hodí a ve většině her vám nabízí více dialogových možností a cest k řešení problémů. Tak, to by snad pro dnešek mohlo i stačit. Samozřejmě uvítám jakoukoliv diskuzi na toto téma ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat