středa 25. září 2013

30 Day D&D Challenge: Day 14 - Favorite NPC

    Se 14. dnem přichází opět docela náročné a rozepisovací téma. Ačkoliv jsem měla dnes spoustu volného času ke psaní, pořád mi to nedalo a musela jsem dlouze uvažovat o tom, jaké NPC z toho nepřeberného množství zvolit. Vlastně v tom stále nemám moc jasno :) Takže budu předpokládat, že se to během psaní zase nějak vyvrbí.



 Day 14 - Favorite NPC


    Za svůj život jsem prošla celou řadou kratších i delších kampaní a snad v každé hře se objevilo alespoň jedno opravdu zajímavé NPC (většinou hned celá řada a ta nejzajímavější pak měla ještě tendenci umírat). Nejživěji mám v paměti asi ta z naší předchozí dnd kampaně, protože ke konci hry jsme se všichni pohybovali už v poměrně stálém okruhu lidí, takže jsme měli možnost je poznat ze všech různých stránek (vůbec je celkem škoda, jak je tohle i při IRL hraní docela zdlouhavý proces a kolikrát člověk nepřijde ani na desetinu toho, co bylo vymyšleno) - většinou je totiž děj v dlouhodobějším měřítku soustředěn právě na hráčské postavy a na vedlejší linky týkající se ostatních postav už není tolik prostoru (asi to souvisí i s tím, v jaké části hry se zrovna nacházíme). Přitom odhalovat osudy dalších postav je také obrovsky zajímavé. Nebo mít aspoň možnost si nějaká svá do hry vymyslet a nechat je žít vlastním životem; pozorovat, jak se budou v průběhu děje měnit apod. Právě třeba řešení vztahu mezi mojí předchozí postavou a jejími bratry byla jedna z nejlepších částí - jeden z nich dlouhou dobu vystupoval jako milenec, druhý toužil po pomstě a usiloval mé postavě o život. A pak, když přišlo na lámání chleba, stal se opravdu úchvatný zvrat - resp. jsme se konečně dozvěděli, co za tou vší nenávistí bylo. Takové okamžiky jsou prostě k nezaplacení. Nebo příběh kostlivce Petruse - ač se ve hře objevil jen na krátkou chvíli (v porovnání s celkovou délkou kampaně), byla to jedna z nejzajímavějších postav. I v předchozích kampaních jich byla celá řada, Triasem počínaje a obyvateli Anatolie konče. Jenže já si mám zase vybrat jen jednu (a to ani nechci brát v úvahu další NPC, co jsem si vytvořila buď pro svoje andorské postavy nebo pro malaz dobrodružství)...

Po dlouhém zvažování jsem opět sáhla po naší předchozí kampani a vybrala si postavu, která život té mé ovlivňovala asi v největší míře a tím pádem jsem měla možnost alespoň trochu nahlédnout pod její skořápku (tedy alespoň doufám).
Jeho první přezdívkou byl Hajzlmág, protože to zpočátku vypadalo, že nám hází jenom klacky pod nohy. Tedy alespoň zbytku družinky, protože už od samotného začátku byl hlavní spojkou mé postavy s vládcem, se kterým se má postava rozhodla spolupracovat (a komu taky práskala každičký pohyb naší skupinky). Díky Hajzlmágovi, jehož pravé jméno bylo Tajwun, jsem měla k dispozici celou řadu magických vychytávek, které mi umožňovali nejenom snazší komunikaci, ale kolikrát mi zachránily ještě krk. Navíc jsem měla místy podivný smysl pro povinnost a některé rozkazy si vykládala tak trochu po svém, takže nastoupil vždy on, aby to za mě všecko vyžehlil. Sice asi docela zištně, ale přeci. Poté, co se pak provalily některé průsery, byl mé postavě jediným spojencem a možná i přítelem. Povahově, nebo svou historií asi nebyl úplně nejnápaditější - určitě by se tam našla celá řada ještě zajímavějších příběhů, ale díky tomu, že právě s tímto NPC docházelo asi k nejvíce interakcím, musím zvolit jeho. Obecně je fajn, když má družinka možnost se na nějakém místě trochu usadit a zapojit se na čas do dění, aby se ve hře daly vytvářet podobně zajímavé vztahy. Bohužel je to ale dost časově náročné, takže kolikrát ani není možné něčeho podobného docílit. Mohu jen doufat, že se ještě takové příležitosti někde dočkám :)
Obrázek tentokrát nebude, páč nám DM nikdy žádný neschválil a můj poníkovýtvor se mi bohužel někde ztratil :D Pokud vaši vypravěči také tak nesnáší poníky, vřele doporučuji tuhle srandičku :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat